8 timer for livet

Vi lærer dig at køre sikkert, tackle faresituationer og passe på både dig selv og andre derude. Men før eller siden bliver du vidne til et uheld ..

Hvad vil du gøre, hvis du bliver vidne til en grim ulykke? .. Gå i panik? - Se på? - Eller hjælpe?

De lange minutter ..

For én, der lige har oplevet i et trafikuheld, kan situationen opleves helt surrealistisk .. Man prøver at forstå, hvad der skete .. Man er skræmt .. og måske er man selv - eller andre? - endda kommet slemt til skade ...?

Med et 8 timers intensivt kursus i førstehjælp gør det dig i stand til at kunne holde hovedet koldt i situationen og hjælpe både forulykkede og chokkerede vidner bedst muligt.

Førstehjælpskursus ved Lyngby Køreskole

EFTER KURSET VIL DU KUNNE ..

• hjælpe op til flere tilskadekomne ved ulykker og undgå selv at komme i fare
  • genoplive svært tilskadekomne uden vejrtrækning og livstegn
  • yde førstehjælp til alle typiske skader i forbindelse med trafikulykker
  • forebygge chok og føre beroligende samtaler med de tilskadekomne

Færdselsrelateret førstehjælpskursus

Inden du kan få godkendt din ansøgning på borgerservice og vi kan bestille en teoriprøve, skal du have gennemført et færdselsrelateret 8 timers førstehjælpskursus.

Da kurset både er teori og praksis anbefales det, at man tager praktisk tøj på, der kan tåle en tur på gulvet, og det er en god ide at medbringe lidt mad og drikke.

Lyngby Køreskole udbyder desværre ikke for øjeblikket førstehjælpskurser.

Kurset kan, i stedet tages via Dansk Røde Kors som udbyder færdselsrelateret førstehjælpskurser.

• Du kan finde datoer her / region hovedstaden / Kgs. Lyngby / Jægersborgvej 1