Den Kontrollerende Køreprøve

Ved Lyngby køreskole kan vi også hjælpe dig, der skal bestå Politiets kontrollerende køreprøve. Køreprøven består af en teoriprøve og en praktisk prøve, som du for at bevare eller generhverve førerretten skal bestå - helt på lige vilkår med alle andre.

Teori Prøven

Teori prøven er formentlig den du kommer til at bruge mest tid på. Hvis du tænker tilbage på dengang, du tog kørekort, så gik en del af øvelsen ud på at lære sig nogle begreber og en syntaks, der ikke anvendtes så mange andre steder end altså lige ved teoriprøven. Og sådan er det stadig.

Når vi forestår administrationen og køreundervisningen i forbindelse med din kontrollerende prøve, kan vi efter et årelangt samarbejde anbefale dig at købe log in / adgangskode til Teoriundervisning.dk der har alt, hvad du behøver for en nem og effektiv forberedelse til teoriprøven:

• Lektionsplan
  • Video lektioner
  • Teoriprøver magen til Politiets
  • Detaljerede resultat oversigter
  • Løbende beregning af din 'prøve parathed'

Til teoriprøven vil billederne og spørgsmålene vil ligne dem, du kender fra Teoriundervisning.dk, så du kan fokusere 100% på indholdet i prøven. Skulle du lave fejl eller undlade at besvare spørgsmålene ved helt op til 5 ud af de 25 billeder, er din teoriprøve bestået alligevel.

OBS: Ventetiden på den efterfølgende praktiske prøve kan være helt op til 4 uger, så kontakt os hurtigst muligt efter teoriprøven, så vi kan bestille den praktiske prøve for dig med det samme.

Den Praktiske Prøve

Der er intet lovkrav om undervisning forud for kontrollerende køreprøver, men Politiet anbefaler, at du tager nogle køretimer. Her lærer du at køre 'skolekørsel' igen og får rettet op på almindelige små 'sjuske-fejl', som du nemt ville kunne dumpe på til en kontrollerende køreprøve.

Selve køreprøven vil vare omkring 45 minutter og skal gennemføres i en skolevogn. Politiets motorsagkyndige efterprøver først din viden og færdighed i bilens lovpligtige udstyr, hvorefter du under hans anvisning om rute og manøvrer i trafikken skal demonstrere, at du:

• aflæser og forstår betydningen af bilens instrumenter og kontrollys, og reagerer hensigtsmæssigt.
  • orienterer dig kritisk, håndterer bilens udstyr og udfører manøvrer og andre færdigheder rigtigt.
  • bemærker bestemte forhold i en færdselssituation og reagerer rigtigt på dem.
  • genkender og følger anvisningerne for færdslen.
  • fører bilen og ændrer hastighed, placering og retning rigtigt, sikkert og hensigtsmæssigt.

Er du foruden den kontrollerende køreprøve blevet pålagt at skulle gennemføre kurset 'Alkohol, Narko & Trafik' eller 'Særlig Køreundervisning' skal disse gennemføres før du kan bestille tid til din køreprøve.

Sådan kommer du i gang

Køreskolen skal oprette dig i politiets bookingsystem

Du skal derfor sende os en mail med dit
•    Navn
•    Adresse
•    CPR. nummer ( de første 6 cifre i en mail - de sidste 4 på SMS til 22177407 - husk også at skrive dit navn )
•    Telefonnummer
•    Mailadresse
•    Hvilken type frakendelse du har fået - betinget eller ubetinget frakendelse / ombytning / kørselsforbud eller lign.

Når vi har oprettet og tilknyttet dig Lyngby Køreskole i politiets bookingsystem henvender du dig hos "borgerservice” i din kommune.

Hos borgerservice får du udleveret en kørekortansøgning som du udfylder på stedet.
Du skal medbringe:
•    De papirer du har fået tilsendt af politiet
•    Billedlegitimation
•    Evt. ANT kursusbevis – hvis du har været på et Alkohol, Narko & Trafikkursus (Har politiet inddraget førerretten af lægelige grunde eller på grund af afhængighed af euforiserende eller andre bevidsthedspåvirkende stoffer eller på grund af manglende ædruelighed afleveres endvidere en lægeattest )

Når Borgerservice har godkendt din ansøgning kontakter du os igen så vi kan bestille en teoriprøve til dig

Politiet sætter kun nye prøver i bookingsystemet 1 gang om ugen  – så der kan gå op til en uge – fra din godkendelse i systemet, til der er ledige prøver vi kan bestille.

Der er i systemet kun prøvetider 4 uger frem.

Du er velkommen til at Kontake os for at få tilrettelagt et forløb med udgangspunkt i din aktuelle situation.

Jannie    Jannie Urban-Hansen
    Administration
    +45 22 17 74 07 (bedst man-lør 17.00-20.00)