Trin for trin ..

Instruktøren øger sværhedsgraden af øvelserne ubemærket i takt med din stigende rutine.

Din træning i trafikken vil altid foregå i samme skolevogn og med samme personlige Instruktør.

Alle Instruktørerne ved Lyngby Køreskole er pædagogisk uddannede og har imellem 5 og 30 års erfaring som kørelærere. Det kommer dig især til gode på vejene, hvor det er vigtigt, at du kan yde dit bedste og tilegne dig færdighederne gradvist og effektivt.

Øvelserne, som foregår på faste, gennemprøvede øvelsesstrækninger, vil altid blive gennemgået kort forinden i din teoriundervisning.

Rigtig god køreskole! Teori undervisningen, var god og grundig! Køreundervisningen var også rigtig god. Jeg lærte utrolig meget af min kørelærer Jørgen Munkesø. Han er god til at fortælle hvad jeg gør forkert og rigtigt og god til at få mig til at føle mig tryg i bilen. Sofie

Skolevognen har 2 sæt pedaler, så din Instruktør altid om nødvendigt kan træde til og korrigere. Herudover er der for Instruktørens overblik monteret ekstra sidespejle og førerspejle.

Din Instruktør øger sværhedsgraden af øvelserne i takt med din stigende rutine og sikkerhed. Har du behov for lidt mere rutine, før I går videre til næste lektion, kan I aftale en supplerende kørelektion.

Transport: Til kørelektionerne vil du fortrinsvis blive hentet og bragt til et centralt opsamlingssted – i nogle tilfælde kan du efter aftale blive hentet og bragt til din hjemmeadresse, arbejdsplads eller skole, så vidt det kan lade sig gøre i forhold til undervisningen. Mødestedet aftales fra gang til gang med din kørelærer

Kørelæreren vil vente på dig i bilen og forventer at du er klar til at køre på det aftalte tidspunkt.
Du kan ikke forvente at kørelæreren venter mere end 5 min. på dig – hvis ikke du har givet besked om en evt. forsinkelse.

Kørelektioner på vejen med Lyngby Køreskole

Praktiske øvelser
1. PRAKTIK PÅ VEJEN

• Igangsætning og standsning
  • Placering under ligeudkørsel
  • Hastighed under ligeudkørsel
  • Vognbaneskift og sammenfletning
  • Vending

• Kørsel forbi holdende og gående
  • Møde
  • Kørsel foran eller efter andre
  • Overhaling
  • Kørsel i trafiksanerede områder

• Fremkørsel mod vejkryds
  • Ligeudkørsel i vejkryds
  • Højresving i vejkryds
  • Venstresving i vejkryds

• Kørsel i rundkørsel
  • Kørsel på motor- og motortrafikvej

• Kørsel ved siden af andre
  • Standsning og parkering

• Kørsel i mørke og i lygtetændingstiden
  • Kørsel i tunnel

Den praktiske undervisning i lovpakken, 16 lektioner á 45 minutter, gennemføres jvf. din lektionsplan over 8 moduler.